تکه هایی از این پایان نامه :

شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید

1-4-3) تاثیر زمان بر بار مصرفی  [7][6]

منحنی تغییرات بار نمایانگر رفتار مصرف کنندگان برق در هر جامعه می باشد. روزهای مختلف هفته را می توان به چهار گروه شنبه، میان هفته، پنج شنبه، جمعه مناسبت های مختلف جشن، عزای عمومی تقسیم نمود که هر یک از نحوی جداگانه بر اندازه بار مصرفی در شبکه سراسری اثر می گذارند.  شنبه در6 ساعت اول روز( بامداد ) به مناسبت تعطیلی شیفت سوم صنایع با سایر روزها تفاوت دارد و بار کم می باشد.

مناسبت های مذهبی زیرا بر اساس سال قمری می باشد و به دلیل گردش 11 روز بر روی تقویم شمسی، باعث ایجاد روزهای خاص زیادی در دسته بندی های بر شمرده فوق ایجاد می نماید. ماه رمضان نیز بر شکل منحنی بار اثر می گذارد به نحوی که در هنگام سحر افزایش باری تا 1600 مگاوات و کاهش قله پیک شبانگاهی تا 5 درصد در این ماه پدیدار می گردد.

حداقل بار مصرفی در یکی از روزهای عاشورا و یا 13 فروردین که تقریبا تمامی فعالیت­های صنعتی، تجاری، بخش اعظم عمومی و کشاورزی تعطیل می باشد، اتفاق می افتد. مطالعات بار نشان می­دهد که پخش برنامه های پربیننده تلویزیون مثل مسابقات مهم ورزش در نیمه ها شب باعث افزایش بار تا حدود 650 مگاوات و به عکس به هنگام اوج مصرف باعث کاهش تا حدود 300 مگاوات از بار مصرفی می­گردد. علت عمده این اتفاق به ظاهر غیر عادی تعطیلی سایر فعالیت های برای تماشای برنامه مورد علاقه می باشد. لحظه تحویل سال نو نیز بر حسب زمانی باعث افزایش بار به اندازه 600 تا 1400 مگاوات می­گردد.

 متن فوق بخش هایی از این پایان نامه بود

می توانید به لینک پایین صفحه مراجعه نمایید:

 thesis-power-word