سایت دانلود پایان نامه های رشته مدیریت

عنوان کامل پایان نامه :

 مطالعه و رتبه بندی تأثیر اجزای آمیخته بازاریابی در فرایند انتخاب دانشگاه توسط دانشجو مورد مطالعه  دانشگاه ایلام

تعریف عملیاتی متغیرها:

تعریف عملیاتی، یک مفهوم (و به اظهار دقیق­تر یک متغیر) را به صورت اعمال و اموری که در مطالعه به عنوان معرف و معادل آن مشخص می­شوند تعریف می­کند و این امکان را فراهم       می­آورد که مورد اندازه­گیری قرار گیرند(خاکی،1390). تعریف عملیاتی متغیرها به تبیین زیر         می­باشد

  1. قیمت: چیزی می باشد که دانشگاه بابت خدماتش دریافت می­کند مانند(آموزش، خوابگاه و…).
  2. مکان: شامل کیفیت مکانی که دانشگاه در آن قرار دارد، فاصله دانشگاه تا محل سکونت، فاصله دانشگاه تا شهر، نزدیک بودن خوابگاه و فضای آموزشی(کلاس­ها) و امکان وجود دانشکده­های مستقل نیز عوامل مهمی هستند که دانشجویان برای انتخاب دانشگاه مورد نظر خود به آ­ها توجه جدی دارند.
  3. ترفیع: تصمیماتی شامل تبلیغات، فروش شخصی، روابط عمومی و بازاریابی مستقیم هستند که هدف آن­ها ایجاد ارتباط با دانشجویان می­باشد.
  4. محصول: شامل تصمیم­گیری در مورد اینکه چه خدماتی بایستی به گروهی از مشتریان ارائه گردد و همچنین شامل معروفیت یا شهرت علمی، اعتبار مدرک تحصیلی و اندازه جذب فارغ­التحصیلان در بازار  می­باشد.
  5. تجهیزات فیزیکی: نمای ساختمان­ها، مناظر، وسائل نقلیه، تجهیزات، علائم و سایر نشانه­های قابل رؤیت، همگی شواهد ملموسی از کیفیت خدماتی دانشگاه را فراهم می­نمایند.
  6. فرایند: شیوه و ترتیب عملکرد سیستم­های عملیات و ایجاد و تحویل عناصر محصول به مشتریان، نیازمند طراحی و اجرای مؤثر فرایندهاست که تحت تأثیر سرعت عملکرد و تحویل خدمات به صورت مناسب به مشتریان می­باشد(بیدرام، 1390). مانند رسیدگی و مطالعه استعلام برای ثبت­نام، ارزیابی دوره آموزش، برگزاری آزمون­ها و … .
  7. افراد(اساتید و کارکنان): شامل اساتید و اعضای هیأت علمی، پرسنل  و کارکنان دانشگاه  و  سایر افرادی که خدمات به دانشجویان ارائه می­کنند.
  8. فرایند انتخاب: انتخاب دانشگاه ایلام برای ادامه تحصیل از میان چندین دانشگاه.

 

1-11- تعریف واژه­ها:

آمیخته بازاریابی: مجموعه­ای از ابزارهاست که مؤسسات از آن­ها برای رسیدن به اهداف بازاریابی خود در بازارهای هدفشان بهره گیری می­کنند(الوداری، 1384). در این پژوهش آمیخته بازاریابی شامل قیمت، محصول، مکان، ترفیع، شواهد فیزیکی، افراد و فرایند می باشد.

 

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

اهداف کلی:

1- شناسایی اندازه تأثیر اجزای آمیخته بازاریابی در فرایند انتخاب دانشگاه توسط دانشجویان در دانشگاه ایلام.

شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید

2- رتبه­بندی اندازه تأثیر اجزای آمیخته بازاریابی در فرایند انتخاب دانشگاه توسط دانشجویان در دانشگاه ایلام.

1-4-2- اهداف جزئی:

1- شناسایی اندازه تأثیر  قیمت­گذاری در فرایند انتخاب دانشگاه توسط دانشجویان در دانشگاه ایلام.

2- شناسایی اندازه تأثیر مکان در فرایند انتخاب دانشگاه توسط دانشجویان در دانشگاه ایلام.

3- شناسایی اندازه تأثیر  ترفیع در فرایند انتخاب دانشگاه توسط دانشجویان در دانشگاه ایلام.

4- شناسایی اندازه تأثیر تجهیزات فیزیکی در فرایند انتخاب دانشگاه توسط دانشجویان در دانشگاه ایلام

5- شناسایی اندازه تأثیر محصول در فرایند انتخاب دانشگاه توسط دانشجویان در دانشگاه ایلام .

6- شناسایی اندازه تأثیر فرایند (رویه­ها) در فرایند انتخاب دانشگاه توسط دانشجویان در دانشگاه ایلام.

7- شناسایی اندازه تأثیر افراد (اساتید و کارکنان دانشگاه) در فرایند انتخاب دانشگاه توسط دانشجویان در دانشگاه ایلام.

لینک متن کامل پایان نامه رشته مدیریت با عنوان : مطالعه و رتبه بندی تأثیر اجزای آمیخته بازاریابی در فرایند انتخاب دانشگاه توسط دانشجو مورد مطالعه  دانشگاه ایلام  با فرمت ورد