سایت دانلود پایان نامه های رشته مدیریت

عنوان کامل پایان نامه :

 مطالعه و رتبه بندی تأثیر اجزای آمیخته بازاریابی در فرایند انتخاب دانشگاه توسط دانشجو مورد مطالعه  دانشگاه ایلام

1گرایش خریدار

به گونه کلی خریدار در خرید کالاها و خدمات از طرفی اطلاعات کاملی از عوامل آمیخته بازاریابی ندارد و از طرف دیگر به دنبال به دست آوردن مزایای از محصولات ارائه شده می باشد. گرایش خریدار به فرایندی تصریح دارد که در آن مشتری بالقوه با تفکر، ارزیابی، مشورت و در نهایت تصمیم در مورد منبع مناسب عرضه، برای خرید محصول اقدام می­کند. فرایند منبع­یابی مشتری را «گرایش خریدار» می­نامند. گرایش خریدار به گونه کلی 5 بعد دارد که شامل ارزش، کارایی، مقدار، تنوع و مزایا می باشد. در بخش زیر هر یک از ابعاد به تفضیل مورد مطالعه قرار گرفته می باشد( بنت، 1997،ص152).

 

1- ارزش[1]

جدا از ویژگی­های عیان ارزش مانند کیفیت، مناسب بودن برای هدف، اطمینان، قیمت، عملکرد و شهرت مصرف­کننده نیز برای خریدار مهم می باشد. به علاوه خریداران به دنبال ظرفیت فنی و ویژگی­های سمبولیک مانند منحصر به فرد بودن، غیر قابل جانشین بودن و جایگاه مارک هستند. اما ملاحظات دیگری نیز در این بین هست. ارزش صرفاً به پول بستگی ندارد و مسائل دیگری نیز برای خریدار مهم هستند. مانند کوشش فیزیکی، مسافت و زمان لازم برای یافتن یک منبع مناسب عرضه محصول. همچنین مشکلاتی مانند چند واسطه­ای بودن محصول و انحصاری بودن منبع عرضه نیز در این امر مؤثر هستند.

 

 

2-کارایی[2]

منبع مشروع و کارآمد عرضه محصول، می­تواند به نزدیکی شخص به منبع بستگی داشته باشد. پس مسافت برای خریدار مهم می باشد. مسافت نه تنها به دسترسی، انتخاب، آزادی برای انتخاب و استطاعت خریدار بستگی دارد، بلکه به زمان که غالباً مهم­ترین عامل می باشد نیز بستگی دارد. قدرت و شهرت برند، قابلیت تکرار خرید، نتایج خرید و شکل قفسه­ها نیز در کارایی مؤثر هستند. کارایی در مجموع زمانی حادث می­گردد که خریدار قابلیت دسترسی کلی به عرضه­کننده را مطابق با انتظارات خود داشته باشد.

3-مقدار[3] 

یکی از معضلات مرتبط با مدل هدف­گذاری که در بازاریابی نظاره می­گردد، ماهیت محدود بعضی از محصولات(کالاها وخدمات) برای تحویل به خریدار می باشد. برای مثال مکانیکی که به یک قطعه نیاز دارد و مجبور می باشد یک سری کامل از این قطعات را خریداری کند و یا فردی که قصد رفتن به مهمانی و اجاره یک لباس برای یک شب مهمانی را دارد. اما مجبور می باشد لباسی را که حداقل مدت اجاره آن سه روز می باشد را تحویل بگیرد. اینها نمونه­های از صرفه­جویی به مقیاس در فروشگاه­ها می باشد و به نظر می­رسد نمی­تواند نظر مساعد خریدار را جلب کند. در واقع این صرفه­جویی به مقیاس از لحاظ هزینه­ای به زیان خریدار می باشد. مقدار به عواملی نظیر کمیت، تعداد، قابلیت تقسیم، ثبات، قطعات یدکی، اندازه بسته و … گفته می­گردد.

[1] . Value

[2].  Efficiency

[3] . Quantity

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

اهداف کلی:

1- شناسایی اندازه تأثیر اجزای آمیخته بازاریابی در فرایند انتخاب دانشگاه توسط دانشجویان در دانشگاه ایلام.

2- رتبه­بندی اندازه تأثیر اجزای آمیخته بازاریابی در فرایند انتخاب دانشگاه توسط دانشجویان در دانشگاه ایلام.

1-4-2- اهداف جزئی:

1- شناسایی اندازه تأثیر  قیمت­گذاری در فرایند انتخاب دانشگاه توسط دانشجویان در دانشگاه ایلام.

2- شناسایی اندازه تأثیر مکان در فرایند انتخاب دانشگاه توسط دانشجویان در دانشگاه ایلام.

3- شناسایی اندازه تأثیر  ترفیع در فرایند انتخاب دانشگاه توسط دانشجویان در دانشگاه ایلام.

4- شناسایی اندازه تأثیر تجهیزات فیزیکی در فرایند انتخاب دانشگاه توسط دانشجویان در دانشگاه ایلام

5- شناسایی اندازه تأثیر محصول در فرایند انتخاب دانشگاه توسط دانشجویان در دانشگاه ایلام .

شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید

6- شناسایی اندازه تأثیر فرایند (رویه­ها) در فرایند انتخاب دانشگاه توسط دانشجویان در دانشگاه ایلام.

7- شناسایی اندازه تأثیر افراد (اساتید و کارکنان دانشگاه) در فرایند انتخاب دانشگاه توسط دانشجویان در دانشگاه ایلام.

لینک متن کامل پایان نامه رشته مدیریت با عنوان : مطالعه و رتبه بندی تأثیر اجزای آمیخته بازاریابی در فرایند انتخاب دانشگاه توسط دانشجو مورد مطالعه  دانشگاه ایلام  با فرمت ورد