سایت دانلود پایان نامه های رشته مدیریت

عنوان کامل پایان نامه :

 مطالعه و رتبه بندی تأثیر اجزای آمیخته بازاریابی در فرایند انتخاب دانشگاه توسط دانشجو مورد مطالعه  دانشگاه ایلام

بازاریابی:

شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید

     در دهه 1960، اصطلاح بازاریابی معمول گردید. این مفهوم می­گوید همه چیز با نیازها و         خواسته­های مصرف­کننده شروع می­گردد. بازاریابی و مدیریت بازار یکی از شاخه­های مهم دانش مدیریت می باشد که وظیفه اضلی آن شناخت نیاز و خواسته­های انسانی و رفع آن­ها از طریق فرایند مبادله منابع می­باشد(کاتلر و آرمسترانگ،15،1380).

بازاریابی عبارت می باشد از یک فرایند اجتماعی و مدیریتی که بوسیله آن افراد و گروه­ها نیازها و خواسته­های خود را از طریق تولید، عرضه و مبادله کالاهای مفید و با ارزش دیگران را تأمین می­کند(کاتلر، آرمسترانگ، 2008). بازاریابی به مجموعه­ای از فعالیت­های بازرگانی گفته می­گردد که جریان کالاها یا خدمات را از تولید تا مصرف­کننده نهایی هدایت می­کند. امروزه شرکت­ها در تلاشند تا با استعانت از دو عامل”رضایتمندی مشتری” و “فروش و سودآوری بیشتر” با تکیه بر تحقیقات بازار و درک نیازهای مشتری در دنیای مملو از رقابت کنونی به حیات خود ادامه دهند. در بازاریابی پیچیده و رقابتی فعلی، کسب شهرت و اعتبار بسیار دشوار و از دست دادن آن بسیار آسان می باشد. شرکت­های درون­گرا، نسبت به تحولات سریع بازار، رقبا، نظام توزیع، رسانه­های جمعی و فناوری­های جدید، علائق و سلیقه­های مشتریان و انتظارات آن­ها از محصولات شرکت بینش و آگاهی لازم را به دست نمی­آورند و از تحولات موجود در جهت رسیدن به اهداف خود بهره گیری نمی­کنند. از طرف دیگر شرکت­های برون­گرا، شرکت­های هستند که در پی تأمین رضایت مشتریان هستند. رسالت واقعی واحدهای بازاریابی آن­ها درک نیازها و خواسته­های مشتریان و ارائه راهکارهایی برای تولید محصولاتی متناسب با آن نیازها و خواسته­هاست. شرکت­های برون­گرا، شرکت­های هستند که صرفاً به دنبال فروش نیستند، بلکه به دنبال رضایت بلندمدت مشتریان از طریق ارائه محصولاتی با کیفیت برتر همراه با نیل به اهداف بلندمدت و حیات مستمر خودشان هستند(کاتلر، 1379).

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

اهداف کلی:

1- شناسایی اندازه تأثیر اجزای آمیخته بازاریابی در فرایند انتخاب دانشگاه توسط دانشجویان در دانشگاه ایلام.

2- رتبه­بندی اندازه تأثیر اجزای آمیخته بازاریابی در فرایند انتخاب دانشگاه توسط دانشجویان در دانشگاه ایلام.

1-4-2- اهداف جزئی:

1- شناسایی اندازه تأثیر  قیمت­گذاری در فرایند انتخاب دانشگاه توسط دانشجویان در دانشگاه ایلام.

2- شناسایی اندازه تأثیر مکان در فرایند انتخاب دانشگاه توسط دانشجویان در دانشگاه ایلام.

3- شناسایی اندازه تأثیر  ترفیع در فرایند انتخاب دانشگاه توسط دانشجویان در دانشگاه ایلام.

4- شناسایی اندازه تأثیر تجهیزات فیزیکی در فرایند انتخاب دانشگاه توسط دانشجویان در دانشگاه ایلام

5- شناسایی اندازه تأثیر محصول در فرایند انتخاب دانشگاه توسط دانشجویان در دانشگاه ایلام .

6- شناسایی اندازه تأثیر فرایند (رویه­ها) در فرایند انتخاب دانشگاه توسط دانشجویان در دانشگاه ایلام.

7- شناسایی اندازه تأثیر افراد (اساتید و کارکنان دانشگاه) در فرایند انتخاب دانشگاه توسط دانشجویان در دانشگاه ایلام.

لینک متن کامل پایان نامه رشته مدیریت با عنوان : مطالعه و رتبه بندی تأثیر اجزای آمیخته بازاریابی در فرایند انتخاب دانشگاه توسط دانشجو مورد مطالعه  دانشگاه ایلام  با فرمت ورد