سایت دانلود پایان نامه های رشته مدیریت

عنوان کامل پایان نامه :

 مطالعه و رتبه بندی تأثیر اجزای آمیخته بازاریابی در فرایند انتخاب دانشگاه توسط دانشجو مورد مطالعه  دانشگاه ایلام

– تنوع[1]

مشتریان نیاز به آزادی انتخاب دارند. توانایی انتخاب غالباً به وسیله تولیدکنندگان کالاها و خدمات و نیز بازاریابان نادیده گرفته می­گردد. انتخاب، حق مسلم مشتری و عامل ضروری در بازاریابی اثربخش می باشد. بسیاری از اشخاص در انتخاب­هایشان دارای محدودیت هستند. درک عمیق­تر بعد تنوع می­تواند باعث ایجاد دیدگاه وسیع­تر از مصرف­کنندگان گردد. اما انتخاب را نه تنها با ارائه تنوع محصولی، بلکه با تنوع قیمت، تنوع شیوه­های پرداخت و تحویل، تنوع خدمات پس از فروش، بیمه، گارانتی و … نیز می­توان تضمین نمود. صرفه­جویی­های مقیاس عرضه­­کننده باعث عدم تنوع محصولی می­گردد که این امر نکات منفی را برای عرضه­کننده به همراه دارد. مثلاً در لباس­فروشی، باعث محدودیت خریدار در انتخاب اندازه دلخواه، ایجاد ناکامی بالقوه در خریدار و در مواقع بحرانی باعث تغییر  مارک و یا حتی تعویض عرضه­کننده می­گردد.

 

5- مزایا[2]

مشتریان مزایای محصول را نظاره می­کنند و در صورتی که آن را مطابق با انتظارات خود دریابند، روابطشان را با ارئه­کننده ادامه می­دهند. ماهیت اصلی و منسجم فرایند منبع­یابی به این بستگی دارد که مشتری تشخیص دهد منبع مورد نظر او بهترین مزایا را ارائه کرده می باشد.

در این مطالعه مقصود از رفتار مصرف­کننده، رفتار دانشجویان می باشد که مشتریان اصلی و ذینفعان آموزش عالی هستند و این جنبه­ای می باشد که بایستی مورد مطالعه قرار گیرد. جنبه­های نظیر انتظارات و انتخاب دانشجویان، ویژگی­های رفتار مصرف­کننده در آموزش عالی هستند. انتظارات دانشجویان به عنوان یک منبع ارزشمند از اطلاعات دیده می­گردد(ساندر و همکاران[3]،2000) که رضایت آن­ها به ارتباط بین انتظارات و درک خود از عملکرد واقعی بستگی دارد. به همین ترتیب، دانستن علت های داوطلبان در انتخاب دانشگاه­ها و دوره­های تحصیلی، برای توسعه جایگاه سازمانی مهم می باشد (مارینگ، 2006).

 متقاضیان آموزش عالی، دیگر مصرف­کنندگان منفعل نیستند، آن­ها تبدیل به مصرف­کنندگان مطلعی شده­اند که در مورد دوره­ها و مؤسسات آموزش عالی انتخاب­های عقلائی دارند(بالدوین[4] و جیمز[5]،2000). معمولاً دانشجویان احتمالی در مورد انتخاب آموزش عالی جست و جو می­کنند و نهایتاً تصمیم می­گیرند( همسلی و همکاران[6]،2006)، که بیانگر کاربرد مفاهیم

[1] . diversity

شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید

[2] .  benefits

[3] . Sander et al

[4] . Baldwin

[5] . James

[6] . Hemsley et al

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

اهداف کلی:

1- شناسایی اندازه تأثیر اجزای آمیخته بازاریابی در فرایند انتخاب دانشگاه توسط دانشجویان در دانشگاه ایلام.

2- رتبه­بندی اندازه تأثیر اجزای آمیخته بازاریابی در فرایند انتخاب دانشگاه توسط دانشجویان در دانشگاه ایلام.

1-4-2- اهداف جزئی:

1- شناسایی اندازه تأثیر  قیمت­گذاری در فرایند انتخاب دانشگاه توسط دانشجویان در دانشگاه ایلام.

2- شناسایی اندازه تأثیر مکان در فرایند انتخاب دانشگاه توسط دانشجویان در دانشگاه ایلام.

3- شناسایی اندازه تأثیر  ترفیع در فرایند انتخاب دانشگاه توسط دانشجویان در دانشگاه ایلام.

4- شناسایی اندازه تأثیر تجهیزات فیزیکی در فرایند انتخاب دانشگاه توسط دانشجویان در دانشگاه ایلام

5- شناسایی اندازه تأثیر محصول در فرایند انتخاب دانشگاه توسط دانشجویان در دانشگاه ایلام .

6- شناسایی اندازه تأثیر فرایند (رویه­ها) در فرایند انتخاب دانشگاه توسط دانشجویان در دانشگاه ایلام.

7- شناسایی اندازه تأثیر افراد (اساتید و کارکنان دانشگاه) در فرایند انتخاب دانشگاه توسط دانشجویان در دانشگاه ایلام.

لینک متن کامل پایان نامه رشته مدیریت با عنوان : مطالعه و رتبه بندی تأثیر اجزای آمیخته بازاریابی در فرایند انتخاب دانشگاه توسط دانشجو مورد مطالعه  دانشگاه ایلام  با فرمت ورد