تکه هایی از این پایان نامه :

شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید

 توربین‌های گازی

سهولت درنصب و راه اندازی توربین گازی و وفور منابع گاز طبیعی و ارزانی نسبی آن، افزایش تقاضا را در این زمینه موجب شده می باشد اما بازده توربین گازی به تنهایی به مراتب کمتر از نیروگاه های بخاری نفت سوز یا زغال سنگ می باشد. دلیل اصلی این امر خروج گازهای حاصل از احتراق در دمای بالا از اگزوز توربین می باشد. به همین دلیل تغییرات گوناگونی در طراحی توربین گاز ایجاد شده و بدون اینکه از جذابیت سیستم کاسته گردد، افزایش بازده سیستم را در پی داشته می باشد. با وجود این بازده واقعی دستگاه به شدت تابع دمای هوای ورودی به کمپرسور ( بخصوص در نواحی مرطوب و گرمسیری و داغ بدون آب ) می باشد. بالا بودن دمای محیط باعث محدودیت جرم هوای ورودی به کمپرسور شده در نتیجه کاهش توان خروجی توربین را به دنبال خواهد داشت.

اجزای نیروگاه شامل توربین، کمپرسور، محفظه احتراق و ژنراتور می باشد. توربینهای گاز در دو مدل یک یا دو محوری طراحی می شوند. در مدل دو محوری دو توربین (توربین فشار پایین و توربین فشار بالا ) در سرعت متفاوتی در حال چرخش می باشد.

 متن فوق بخش هایی از این پایان نامه بود

می توانید به لینک پایین صفحه مراجعه نمایید:

 thesis-power-word