سئو و بهینه سازی سایت

سئو

باورهای نادرست درباره موتورهای جستجو

علی بلوری

۲

۰

۴ ۰۱۰۰

سرفصلای راهنمای کامل سئو و بهینه سازی سایت

اصول مقدماتی سئو

موتورهای جستجو چیجوری عمل میکنن؟

کاربران چیجوری از موتورهای جستجوگر استفاده می کنن؟

به چه دلیل بازاریابی موتورهای جستجو لازمه؟

طراحی و پیشرفت سایت براساس اصول سئو

تحقیق کلمات کلیدی

چیجوری تجربه کاربری و محتوا بر رتبه سایت تاثیر می گذارن؟

افزایش محبوبیت و تعداد بک لینک ها

وسیله ها و خدمات موتورهای جستجو

فصل ۱۰ – پیگیری و آزمایش موفقیت

 

در چند سال گذشته، باورهای اشتباه زیادی درباره چگونگی کارکرد موتورهای جستجو بوجود اومده ان. سئوکارهای تازه کار معمولا به خاطر این باورهای نادرست دچار اشتباهات زیادی می شن و وضعیت سئوی سایت رو به خطر می اندازند. در مقالۀ امروز، به زبون ساده توضیح میدیم که واقعیت داستان از چه قرار بوده و داستان هایی که هیچوقت نباید باور کنین چه هستن. در اول بیایید ببینیم که به سراغ چه مواردی نباید رفت.

 ثبت نام در موتورهای جستجو  (Search Engine Submission)

در عصر سئوی سنتی (اواخر دهۀ ۱۹۹۰میلادی) موتورهای جستجو یه جور فرم ثبت نام (Submission Form) داشتن که وبمسترها و صاحبان سایت ها اطلاعات کلیدی و کلمه کلیدی های سایت خود رو وارد می کردن. کمی بعد از ثبت این اطلاعات ربات ها و خزندگان موتور جستجو وارد سایت شده و شروع به بررسی و ایندکس کردن سایت ها می کردن. بله سئو در اون زمان به همین سادگی بود!

بدیش اینه این پروسه عالی پیش نرفت. به چه دلیل؟ چون خیلی از این ثبت نام ها در واقع چیزی نبودن به جز تعدادی اسپم و این خود در کیفیت یافته های جستجو تاثیری منفی می گذاشت. از سال ۲۰۰۱ تا الان، موتورهای جستجو نه فقط از شما کامل کردن فرم ثبت نام رو درخواست نمی کنن بلکه ً این روش کهنه و بی اعتبار شده.

spam red round stamp

همه موتورهای جستجو امروزه اعلام می کنن که با احتمال خیلی کم از نشانی های ثبت شده در فرم ثبت نام  استفاده می کنن و روش اصلی کار اونا بررسی لینک ها از دیگر سایت ها هستش. یعنی، دریافت لینک از سایت های دیگه محتوای شما رو به صورت طبیعی در برابر دید موتورهای جستجو قرار می دهد.

البته شما هنوزم می تونید در بعضی موتورهای جستجو (از جمله bing) فرم های ثبت نام رو ببینین، اما این فرم ها بقایای گذشته هستن و در سئوی مدرن جایی ندارن.

برچسب های متا  (Meta Tags)

وقتی بود که برچسب های متا بخش مهمی از پروسه سئو به حساب می اومدن. کار شما این بود که کلمه کلیدی های مهم (همون هایی که می خواستین در گوگل رتبه بگیرن) رو مشخص می کردین و در قسمت برچسب های مطلب وارد می کردین. وقتی که کاربران به دنبال اون کلمات می گشتن، صفحه یا سایت شما می تونست واسه اونا نشون داده شه. اما… این روش هم به سرعت رو به نابودی رفت. می دونین به چه دلیل؟ چون خیلی از سایت ها با استفادۀ بیشتر از اندازه از برچسب های بی ربط و اسپم موتورهای جستجو رو دچار اشتباه می کردن و بدون اینکه کار خاصی بکنن یا محتوای با ارزشی داشته باشن در بین یافته های اولیۀ گوگل جا خوش می کردن.

برچسب های دیگه، به خصوص برچسب عنوان (Title Tag) و برچسب توضیحات متا(Meta Description Tags) اونایی هستن که در سئوی مدرن اهمیت زیادی دارن. علاوه بر این، متاتگِ Robots ابزاری بسیار مهم واسه کنترل دسترسی ربات های خزنده س. با به کار گیری متا تگ های Robots می تونید مسائل مهم رو به موتور جستجو  حالی کنین. مثلا دستور nofollow کارش اینه که به گوگل بگه این لینک هیچ ارزشی نداره و نیاز به پیگیری اون نیس. البته درسته که دونستن کارکرد متا تگ ها مهمه، اما خیلی وقته که تمرکز اصلی سئو روی اون نیس.

استفاده زیادتر از اندازه از کلمه کلیدی ها  (Keyword Stuffing)

تا حالا صفحاتی رو دیده اید که به نظر مثل اسپم می آیند؟ مثلا این عبارت ها رو ببینین:

“دانلود فصل ۷ سریال بازی تاج و تخت / قسمت هفتم یا کیفیت HD اضافه شد / دانلود زیرنویس فارسی سریال گیم آور ترونز / واسه دانلود قسمت ۷ فصل ۷ گیم آو ترونز، اینجا کلیک کنین / مشاهده تریلر فصل ۷ گیم آو ترونز …”

قسمت باحال تر اینجاس که در ادامه مطلب، با یه عالمه کلمه مواجه می شید که شامل نام سریال به انگلیسی و فارسی به صورت جدا شده از هم همه فصل ها و قسمت ها، نام تک تک بازیگران و کاراکترهای اونا در فیلم، دانلود زیرنویس به همه فرم ها و زبون های ممکن و هر چیزی که ممکنه انگار به این سریال محبوب ربط پیدا کنه می شه.

خیلی از وبمسترها می گن که “ترافیک مناسب کلمه کلیدی ها” یعنی استفاده بسیار زیاد از تک تک کلمات کلیدی مربوط به موضوع. اما نکته اصلی اینجاس که:

درسته که کلمه کلیدی ها واسه موتورهای جستجو اهمیت دارن اما امروزه موتورهای جستجو هوشمندتر از آنی هستن که فریب این گونه محتوا رو بخورند. وجود ۱۰ کلمه کلیدی بیشتر نسبت به حالت عادی، ارزش اون رو نداره که موتور جستجو شما رو به عنوان فرستنده اسپم فرض کنه. از کلمات کلیدی به صورت منطقی، به اندازه و هوشمندانه استفاده کنین. پیشنهاد می کنم مطلب زیر رو بخونین و با نحوۀ کار برچسب ها در سایت خوب آشنا شید:

  • راهنمای کامل برچسبا: چیجوری سایت خود رو به گند نکشیم؟

به کار گیری تبلیغات پولی واسه بهتر شده های طبیعی جستجوها

اینم یکی دیگه از افسانه های مربوط به سئو که با واقعیت یکی بودن چندانی نداره: تبلیغات در موتورهای جستجو (به صورت پرداخت به ازای کلیک یا PPC) رتبه ارگانیک شما رو در یافته های جستجو ارتقا می دهد.

در واقع، تا حالا هیچ دلایلی بر اینکه تبلیغات پولی در موتورهای جستجو، تاثیر مستقیمی بر یافته های طبیعی جستجو داشته باشه دیده نشده. گوگل، بینگ و یاهو هر سه تمهیداتی فکر کرده ان که از وقوع اینجور اتفاقی جلوگیری کنن.

تبلیغ کنندگان در گوگل هر ماهه میلیون ها دلار پول خرج می کنن و بازم در یافته های ارگانیک جستجو به جایگاه خاصی نمی رسند. پس اینجا هم تکرار می کنیم: چیزی که اینجا اهمیت داره فقط و فقط کیفیت و جذابیت محتوای سایت شماس نه پولی که واسه نمایش سایت تون در صفحه اول جستجو خرج می کنین.

دلار

تبلیغات کلیکی و سئو: دو قلوهای افسانه ای بازاریابی اینترنتی

اسپم ها در موتور های جستجو

تا وقتی که چیزی به نام جستجوی آنلاین هست، اسپم ها هم وجود دارن. اسپم ها از اواسط دهه ۱۹۹۰ میلادی به هدف ایجاد ترافیک دروغین یا فریب دادن الگوریتم های رتبه بندی به وجود اومدن و هنوزم باتمام قدرت در فضای وب هستن.

یکی از راه های مورد علاقه سئوکارهای قدیمی تر، به کار گیری واژه ها و عناوین گول زننده، دروغین و بعضی وقتاً غیر اخلاقی بود. جدا از اینکه که موضوع کار سایت شما چی بود، می تونستید با عناوینی مثل “عکس های خصوصی همسر قبلی جورج کلونی” ترافیک سایت تون رو به صورتی قابل توجه زیاد کنین. البته امروزه موتورهای جستجو کمتر گول اینجور روش هایی رو خورده و دست کم به این دو دلیل، این راه و روش دیگه منطقی نیس:

  • ۱) این کار ارزش دردسرهایش رو نداره

کاربران از اسپم بدشون میاد و موتورهای جستجو هم با فرستندگان این نوع محتوا همیشه در جنگ هستن. به باور خیلی از افراد، یکی از دلایل موفقیت گوگل در سا ل های گذشته این بوده که نسبت به رقبایش بهتر تونسته اسپم ها رو کنترل کنه.

ساختن این جور محتوا و فریب دادن موتورهای جستجو اونقدر سخت شده که تولید محتوای با کیفیت شک نداشته باشین زمان و انرژی کمتری از شما میبره؛ پس بهتره الکی خودتون رو اذیت نکنین!

پیشنهاد ما تدوین یه روش هدف دار دراز مدت واسه تولید و منتشر کردن محتوای با کیفیت و ارزشمنده.

  • ۲) موتورهای جستجو هوشمندتر شده ان

موتورهای جستجو روز  به روز بهتر و هوشمندتر می شن و گول زدن اون ها کار راحتی نیس؛ به خاطر همین همه که روش های کلاه سیاه دیگه خیلی کم می تونن موتورها رو گول مالیده و رتبه سایت رو بالا ببرن. این روزا روش های کلاه سفید نسبت به قبلی از کارایی خیلی بیشتری بهره مند هستن.

گوگل در آخرین بروزرسانی پاندا، از الگوریتم های پیشرفته ای استفاده کرده که به زبون ماشین مسلطند و باعث می شن این موتور جستجو بتونه با قدرت بیشتری با اسپم ها و صفحات کم ارزش مقابله کنه. طبیعتاً موتورهای جستجوی دیگه هم از راه های مشابهی واسه بهبود توانایی خود در تشخیص اسپم ها بهره برده ان.

ما به کار گیری اسپم ها رو اصلا پیشنهاد نمی کنیم. از طرف دیگه، واسه اون که سایت تون به اشتباه به وسیله موتورهای جستجو جریمه نشه، پیشنهاد می کنیم حتما فاکتورهایی رو که موتورهای جستجو از اونا واسه تشخیص اسپم استفاده می کنن رو بخونین. واسه به دست آوردن جزییات بیشتر، می تونید راهنمای وبمستری گوگل و سوالات رایج وبمستری بینگ رو که به این منظور جفت و جور شده ان بخونین.

خیلی با اهمیته یادتون باشه که روش های حیله گرانه در درازمدت به شما کمکی نکرده و در آخر به اعمال جریمه و افت رتبه سایت شما منجر می شن.

موشکافی اسپم ها در سطح صفحات

موشکافی

موتورهای جستجو کار تحلیل و کشف اسپم ها رو در دو سطح صفحات و دامنه ها انجام میدن. در اول، به مواردی که معمولا در صفحات بررسی می شن می پردازیم.

استفاده زیادتر از اندازه از کلمات کلیدی

ما در بخش های قبلی هم در مورد کلمات کلیدی صحبت کردیم، اما این بخش درباره استفادۀ زیادتر از اندازه کلمات کلیدی در محتوای پست ها هستش. مثلاً فرض کنین دارین یه مقالۀ ۵۰۰ کلمه ای رو می خونید و ۲۵۰ بار در اون یه کلید واژه خاص به کار رفته. این کار جرمه و باعث می شه جریمه شید.

اسکن کردن یه صفحه با کلمات کلیدی فراوون واسه موتورهای جستجو کار سختی نیس و همه این موتورها الگوریتم های لازم واسه تشخیص این موضوع رو در اختیار دارن. به صورت مشخص، رئیس تیم تشخیص اسپم در گوگل گفته که واسه بهبود سئو، بهتره زیادتر از اندازه از کلمه کلیدی ها استفاده نکنین. این مطلب رو می تونید اینجا بخونین.

حالا شاید سوال کنین که پس چیکار باید کرد؟ ساده س!؛ شما باید از کلمات کلیدی جور واجور و هم معنی و عبارات کلیدی بلند به جای تکرار یه کلمۀ خاص استفاده کنین. با ظهور الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل کم کم بحث چگالی کلمات کلیدی از بین رفت و به کار گیری عبارات هم معنی و هم معنی، اونم به اندازه لازم، جای اون رو گرفت.

شفافیت: راه حل اصلی یه تجارت با ثبات و مثال زدنی

راه حل

ساختن لینک های فریبکارانه

یکی از عادی ترین روش های ایجاد اسپم در فضای وب، ایجاد تعداد بالای کلیک واسه یه لینکه که موتورهای جستجو صفحه مربوط به اون رو “محبوب” فرض کنن. البته تشخیص این یکی واسه موتورهای جستجو کمی مشکل تره؛ چون سازندگان این لینک ها روش های مختلفی واسه کار خود دارن. در ادامه به بعضی از این روش های حیله گرانه اشاره می کنیم:

رد و بدل کردن لینک به صورت غیر طبیعی

اگه از قدیمی های وبلاگستان باشین شاید این جملات رو زیاد داده اید:

  • با رد و بدل کردن لینک موافقی؟
  • لینک شدی، منو بلینک
  • رد و بدل کردن لینک پذیرفته می شه

این همون روش رد و بدل کردن لینک غیرطبیعیه. در این روش یه نفر لینک شما رو در سایت خودش قرار می داد و در مقابل شمام باید لینک اون رو در سایتتون می گذاشتین، حتی اگه موضوع سایتتون هیچ ارتباطی به هم نداشت. البته این روش الان دیگه کارایی نداره و موتورهای جستجو خیلی راحت می تونن سایت های متخلف رو شناسایی کنن.

لینک دونی ها

بعضی سایت ها که از اونا به عنوان شبکه لینک یا لینکدونی هم یاد می شه، معمولاً سایت های کم ارزش و کم اعتباری هستن که تلاش دارن با جمع بیاری لینک های سایت های دیگه، واسه خود کلیک و محبوبیت بسازن. موتورهای جستجو این رابطه ها رو هم تشخیص داده و این نوع کلیک ها رو به معنی نشون اعتبار تلقی نمی کنن.

خرید و فروش لینک

این روش هم مورد علاقه خیلی از وبمسترهاست و تشخیص اون واسه موتورهای جستجو خیلی راحت نیس. گوگل و دیگه موتورهای جستجو، شدیدا در تلاش هستن که این شبکه های خرید و فروش رو پیدا کرده و جریمه های سنگینی واسه رتبه های اونا در نظر بگیرن اما بعضی از این دلالان لینک زرنگ تر از گوگل هستن و به این راحتی ها دم به تله گوگل نمی بدن.

البته اینا همه روش ها نیستن و روز به روز حیله های جدیدی واسه ساختن این نوع لینک ها ایجاد می شن. موتورهای جستجو هم با بهبود الگوریتم ها، بررسی صفحات به صورت دستی، گزارش های وبمسترهای کلاه سفید و روش های دیگه در حال جنگ با این نوع فوت وفن های لینک سازی هستن.

نمایش محتوای غیر واقعی به ربات های خزنده (Cloaking)

این یکی از راه های نه خیلی عادلانه ایست که در اون یه اسکریپت تشخیص داده که بازدید کننده صفحه انسانه یا ربات؛ بعد محتوایی که به ربات خزندۀ موتور جستجو نشون داده می شه با محتوایی که به کاربر انسانی نشون داده می شه فرق داره.

موتورهای جستجو در صورت کشف Cloaking که قصد فریب ربات های خزنده رو داره، این صفحات رو به طور کامل از صفحات یافته های جستجو حذف می کنن. البته این روش بعضی وقتا به اهداف مثبت از جمله بهبود تجربه کاربری انجام می شه و در این صورت، موتورهای جستجو اجازه میدن که مثل این صفحات رتبه خوبی به دست بیارن. اینجا می تونید درباره Cloaking کلاه سفید اطلاعات بیشتری به دست بیارین.

صفحات کم ارزش

هر چند کم ارزش بودن محتوای یه صفحه دلیلی بر اسپم بودن اون نیس، اما بازم موتورهای جستجو سازوکارهایی واسه جدا کردن محتوای باارزش و متفاوت از محتوای کپی و بی کیفیت در اختیار دارن. مطالب کپی، تکراری، قدیمی یا تولید شده به وسیله نرم افزارها هیچوقت جای محتوای اصل و مهم رو نگرفته و موتورهای جستجو هم اصراری به نمایش اونا به کاربران ندارن. پس به اشتباه تصور نکنین که فقطً به روزرسانی همیشگی سایت با مطالب کپی یا بی کیفیت به ارتقا رتبۀ سایت شما کمک می کنه!

الگوریتم پاندای گوگل با رسالت مقابله با همین صفحات کم ارزش در سال ۲۰۱۱ به دنیا اومد.

تحلیل اسپم ها در سطح دامنه

موتورهای جستجو واسه پیدا کردن اسپم ها نه فقط صفحات تکی، بلکه صفحات اصلی سایت و زیردامنه ها (Sundomains) رو هم به عنوان یه مجموعه بررسی می کنن. اینجاس که باید بسیار مراقب باشین چون ممکنه ضرر وارده به سایت شما فقط واسه چند صفحه نبوده و مجبور شید به سراغ یه دامنه جدید برید!

چگونگی درج لینک ها

در بخش قبلی درباره روش های فریبکارانه ایجاد لینک حرف زدیم و دیگه اینجا توضیح بیشتری نخوایم داد. فقط به این نکته کوتاه اشاره کنیم که موتورهای جستجو مانند یه گارآگاه حرفه ای سایت هایی که به شما لینک داده ان و سایت هایی رو که شما به اون ها لینک داده اید دنبال می کنن و اگه از راه های اسپم و کلاه سیاه استفاده کرده باشین جریمه تون می کنن. پس فکر نکنین که اگه یه وبلاگ در سرویس بلاگفا یا بیان بسازین و هزاران لینک به سایتتون بدین موفق می شید!

توانایی اطمینان

با سایت هایی که با تلاش خود اطمینان مخاطبان رو به دست آورده ان، معمولا مثل سایت های دیگه رفتار نمی شه. این مسئله تا جایی پیش می رود که موتورهای جستجو واسه بررسی سایت های معتبر نسبت به دیگر سایت ها فرق قائل شده و معیارهای بررسی رو به صورت برابر به کار نمی برند. واسه موتورهای جستجو، یکی از اصلی ترین معیارهای اطمینان، لینک هاییه که دامنه شما به دست آورده. اگه محتوای کم ارزش و تکراری روی وبلاگ شما دیده شه یا از سایت های اسپم دار لینک گرفته باشین، اعتبارتان پیش موتور جستجو زیر سوال میره.

عواملی که روی اعتبار سایت و جلب اعتماد گوگل تاثیر دارن عبارتند از:

  • سرعت سایت
  • گذشته سایت (یعنی سن سایت از وقتی که ایجاد شده)
  • تولید محتوای پایدار و منظم
  • فعالیت در شبکه های اجتماعی
  • کیفیت لینک های داخلی و خارجی
  • به کار گیری گواهی SSL

ارزش محتوا

همونطور که می دانیم، ارزش یه صفحه براساس یکتا بودنش و تجربه کاربر از بازدید اون صفحه مشخص می شه. تعیین ارزش یه دامنه هم به این گونه س. سایت هایی که به شکل دیگری کار می کنن حتما در رتبه گرفتن مشکل دارن. موتورهای جستجو دوست ندارن در جواب جستجوی یه مخاطب هزاران کپی از یه صفحه ویکی پدیا رو به اون نمایش بدن. موتورهای جستجو مجهز به الگوریتم های هوشمندی هستن که یافته های باکیفیت تر رو پیدا کرده و به کاربران نشون میدن.

هوش

یکی دیگه از راه های موتورهای جستجو واسه آزمایش ارزش محتوا اینه که می بینن مخاطب بعد از کلیک کردن روی یه لینک، بعد از چند ثانیه یا چند دقیقه اون صفحه رو ترک می کنه. این خود نشونه ای از اندازه جذابیت و سودمندی محتوای اون صفحه س.

چیجوری می تونیم بفهمیم که خرابکاری کرده ایم؟

خبردار شدن از اینکه سایت ما به وسیله یه موتور جستجو جریمه شده واقعا دردناکه. بعضی وقتا، الگوریتم های موتور جستجو تغییر می کنن یا چیزی رو در سایت تون عوض می کنین که منتهی به افت رتبه شما شده و روی سئو تاثیر منفی می گذارد. قبل اینکه پیش خودتون فکر کنین جریمه شده اید، این موارد رو چک کنین:

  1. خطاها و ایرادات سایت

بعضی خطاها ممکنه در سایت شما وجود داشته باشن که جلوی خزیدن ربات ها رو می گیرند. می تونید از کنسول جستجوی گوگل واسه پیدا کردن این ایرادها استفاده کنین.

  1. تغییرات

بعضی تغییرات اعمال شده در سایت، ممکنه بر نگاه موتورهای جستجو به سایت شما تاثیر گذاشته باشن (تغییرات روی صفحه ها، تغییر ساختار لینک ها، تغییر در محتوا و چیزای دیگه ای به جز اینا).

  1. شباهت

ببینین سایت های مشابه شما وجود دارن که اونا هم رتبه خود رو از دست داده ان یا خیر. وقتی که موتورهای جستجو الگوریتم هاشون رو دستکاری می کنتد، تاثیر روی سایت های مشابه، برابر میشه.

  1. محتوای تکراری

احتیاجی به توضیح نیس که وجود دو یا چند محتوای مشابه تو یه سایت، روی سئوی اون تاثیری منفی داره. سایت خود رو با دقت تموم واسه اطمینان از نبود وجود اینجور محتوایی بررسی کنین.

فلوچارت زیر کمکتون می کنه تا راحت تر بتونین فهمیده باشین که به وسیله موتورهای جستجو جریمه شده اید یا نه. واسه اینگکه عکس رو روشن ببینین روی اون کلیک کنین.

چیجوری یه کار و کاسبی کوچیک می تونه در سئو موفق باشه؟

اگه طبق فلوچارت بالا به این نتیجه رسیدید که جریمه شده اید می دونین باید چیکار کنین؟

واسه خارج شدن از پنالتی گوگل  بهتره به نکات زیر به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین:

  1. اگه تاحالا این کار رو انجام نداده اید، حتما در خدمات وسایل وبمستری گوگل و بینگ ثبت نام کنین. این ثبت نام باعث می شه موتورهای جستجو به شما یه جور اعتماد پیدا کرده رابطه بین شما و اونا بهتر شه.
  2. داده های تون در حساب های وبمستری رو به صورت کامل بررسی کنین، از صفحات خراب گرفته تا خطاهای مربوط به خزش و پیام های اخطار اسپم. در خیلی از مواقع، چیزی که به عنوان جریمه مربوط به اسپم فرض می شه، مربوط به مشکلات دسترسیه.
  3. مشکلات

  4. واسه فرستادن درخواست تجدید نظر، به جای فرم های عمومی از وسیله وبمستری موتور جستجو کمک بگیرین. دوباره به این نکته اشاره می کنیم که ایجاد رابطه از این کانال، واسه موتور جستجو قابل اعتمادتر میشه.
  5. صداقت داشته باشین و همه چیز رو با جزئیات توضیح بدید. اگه اسپم می فرستاده اید، مسئولیت همه اشتباهاتتان رو به گردن بگیرین: لینک هایی که گرفته اید، چگونگی گرفتن اونا، کی اون لینک ها رو به شما فروخته و موارد دیگه. موتورهای جستجو به خصوص گوگل از همین جزئیات واسه بهبود خدماتشون استفاده می کنن. تلاش در پنهانکاری به احتمال زیاد باعث می شه اونا شما رو کلاهبردار و دروغگو فرض کرده و کلا جواب شما رو ندن.
  6. قبل از درخواست تجدید نظر، هر مشکلی رو که در سایت خود می ببینن رفع کرده و یا در صورت ضرورت صفحات یا لینک های مربوط به اونا رو خط بزنین.
  7. مشکلی

  8. بدونین که شاید باید کلی منتظر بمونین. بررسی درخواست شما از طرف موتورهای جستجو ممکنه هفته ها یا حتی ماه ها زمان ببره. هر هفته صدها یا هزاران سایت از طرف موتورهای جستجو جریمه می شن و بخاطر این افراد جوابگو سرشون خیلی شلوغه!
  9. اگه برند یا کار و کاسبی بزرگی در اینترنت دارین، در صورت توان تلاش کنین مشکل رو به صورت مستقیم با مسئولین ذی ربط در میان بذارین.

پیشنهاد می کنم واسه آشنایی کامل با پنالتی گوگل و نحوۀ خروج از اون مقالۀ «گوگل پنالتی چیه و چیجوری باید اون رو رفع کرد؟» رو بخونین.

در انتهای مطلب، در جریان باشین که موتورهای جستجو وظیفه ندارن جریمه یا محدودیت شما رو بردارن. از نظر قانونی، اونا حق دارن این بلاها رو سر هر سایتی بیارن. اونا در صورت رفع مشکل شما، در واقع به شما لطف کرده ان. پس بهتره از همون اول به سراغ اون فوت وفن های مشکوک سئو نرفته تا در آینده به دردسر نیفتید.

تابه حال اینجور تجربه هایی داشته اید؟ چیجوری تلاش کردین مشکل رو حل کنین؟ تجربه های خود رو با ما در میان بذارین!

موضوع مرتبطسئو و بهینه سازی سایت

 

وسیله ها و خدمات موتورهای جستجو

 

 
 

 

Written by