در این مقاله به ۳ روش واسه بهبود کارکرد ایمیلاتون می پردازیم. این روش ها طی سال ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ به عنوان مؤثرترین راه واسه کسب موفقیت در ایمیل مارکتینگ معرفی شدن.

بهینه سازی بازاریابی ایمیلی هیچ وقت پایان قبول نمی کنه و شما باید از هر فرصتی واسه بهتر کردن شرایط استفاده کنین. ما به شما پیشنهاد می کنیم که تمرکز خود رو در مورد بهبود ایمیل مارکتینگ به طور پیوسته زیاد کنین.

۱٫ تعامل (مشارکت) کاربران خود رو زیاد کنین

هرچه بیشتر مشترکین ایمیل خود رو به کار بگیرین و اونا رو در تعاملات شرکت بدین به نفع شماس. کارشناسان فکر می کنن که این کار حتی از تبلیغات و انجام کارای جور واجور مانند کسب بازدید و کاربر از راه سیستم کلیکی (open and click-through rates) هم بهتره. ولی به هرحال، دعوت به حضور بیشتر کاربران یکی از رازهای موفقیت میشه.
تعاملات درست و واقعی مشترکین، چیزای مورد علاقه شخصی اونا رو بررسی می کنه. هم اینکه چگونگی برخورد اونا با سیستم کاری و برند شما رو هم مورد بررسی قرار میده. اگه مشترکین ایمیل شما مشتریان شمام باشن، می تونین از این روش فهمیده باشین اونا از سایت شما چه استفاده ای می کنن و خواسته های اونا چیه. پا رو بالاتر از روند عادی Open and Click-through Rates بذارین و با این روش مقدار بیشتری مشترک ثابت به دست بیارین. از راه این روش میشه مقادیر کلیکا رو فهمید و اندازه فعالیت هر مشترک رو دید. درنتیجه شما میتونین تا ببینین کی بیشترین مقدار فعالیت رو داره و کی کمترین مقدار رو داره. از این یافته های هم می تونین در ایجاد دسته جور واجور از مشترکین استفاده کنین و واسه هرکدوم پیغامای مناسب رو در نظر بگیرین.

فایل اینفوگرافیک رو ببینین: ۶ قدم موثر در ایمیل مارکتینگ

۲٫ درآمد حاصل از هر مشترک یا از هر ایمیل رو زیاد کنین

اگه شما می تونین از راه ایمیل به صورت مستقیم یا غیرمستقیم به عنوان یه کانال کسب درآمد کنین، حالا وقتشه تا با رقابت بعدی روبه رو شید. شما می تونین از هر مشترک (Subscriber) درآمد به دست بیارین. این نوع درآمد که با عنوان Email List Member شناخته شده، دارای محاسبه تقریباً ساده ای هستش. این روش میانگین درآمد کلی شما رو به ازای هر مشترک ایمیل در لیست شما زیاد می کنه. البته نگفته نمونه که این درآمدزایی سخته و یه رقابت حرفه ای هستش اما امتحان کردنش هم مزیتایی داره. یعنی حتی اگه از این راه به سوددهی هم نرسید، دست کم از تجربه به دست اومده می تونین در آینده استفاده ای بهتر داشته باشین.

۳٫ فعالیتای موفقیت آمیز در ایمیل مارکتینگ رو شروع کنین

در تجارتای آنلاین اصطلاحات خاصی هست. یکی از این اصطلاحات که یه جور رفتار تلقی می شه، با عنوان Triggered Email شناخته شده. این کلمه در معنا مربوط به این موضوع نیس اما اصطلاحاً به معنی ایمیلای هدف دار و مؤثرتره.
سومین مورد از راهکارهای بهبود بخشیدن به کمپینای ایمیل به Triggered Emailا ربط داره. تحقیقات نشون میده که اقدامات هم جهت با این ویژگی نتایجی بسیار بهتری داشتن و طبق آمار ۳۰% اندازه بیشتر در Open and Click-through Rate و Conversion Rates در ایمیلا به همراه داشته.
وقتی که شما می تونین تعاملات و خواسته های مشتریان خود رو دنبال کرده و بررسی کنین و رفتار و بازخورد اونا رو ببینین، فرستادن ایمیلای خاص و در رابطه به مشترکین آسون تر شده و مواردی مثل زمان مناسب تر واسه ایجاد رابطه با مشترکین راحت تر قابل انتخاب هستن. با اینکه این بحث کمی پیچیده به نظر می رسه اما درک مستقیم اون در عمل ظاهر می شه.
کسائی که از Triggered Email استفاده می کنن، می تونن تا عناصر جور واجور در روند کاری شون رو برنامه ریزی کنن.

برنامه ریزی

بعضی از مهم ترین عناصر قابل توجه که فروشنده ها (Marketers) به اونا توجه بیشتری می کنن:

  • رخدادها، فعالیتا و زمانای مشخص که اصول اولیه Triggered Email هستش و واسه اولویت بندی فرستادن ایمیلا استفاده کرده می شه.
  • زمان بندی وبرنامه ریزی واسه ارسال و دریافت پیاما
  • موضوع و محتوای پیاما
  • شخص یا افراد خاصی که باید پیامای Triggered رو دریافت کنن
  • هماهنگی بین پیاما و توجه به پیامای دنباله دار
  • تعداد پیامای ارسالی

بعضی از شکلای جور واجور عادی Triggered Emailا:

  • پیامای خوش اومد گویی
  • پیامای تشکر
  • پیامای تشویقی واسه خرید بیشتر (Upsell)
  • پیامای آموزشی
  • پیامای شامل پیشنهادات خاص
  • پیامای شادباش روز تولد و یا شادباش سالگرد عضویت
  • پیامای مربوط به عضویت و حساب کاربری

اگه شما در حال انجام ایمیل مارکتینگ هستین و به دنبال روش هدف دارای به درد بخور می گردید، زمان اون شده تا روش Triggered Email رو هم به عنوان مکمل به برنامه هاتون اضافه کنین.
این درسته که باید وقتی رو واسه فکر کردن به انتخاب بهترین Triggerا صرف کنین و واسه رسیدن به یه مورد مناسب وقت بذارین، این کارکرد مناسبی در بازاریابی واسه شما میشه.

مشاهده نسخه PDF مقاله: ۳ راه بهبود بخشیدن به پروسهای ایمیل مارکتینگ

Written by