: اینطور خوابیدن روی سلامتی تاثیر منفی داره!

: یه مطالعه نشون میده افراد هنگام خواب شبانگاهی در وضعیتای مختلفی قرار می گیرن که بعضی از اونا می تونه به سلامتی آسیب برسونه.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر به نقل از پایگاه اینترنتی مدیکال دیلی، بعضی وقتا پس از یه شب خواب راحت و کامل، وقتی بیدار میشیم، کمی احساس بی تعادلی داریم مطمئنا این نبود تعادل هر علتی می تونه داشته باشه اما یه مطالعه جدید نشون میده وضعیت خوابیدن در سلامتی بدن از مدت زمان خواب بیشتر تاثیر میذاره.

هرچند خواب کم می تونه دلیل زیاد شدن وزن، از دست دادن حافظه و افزایش اضطراب شه و در موارد شدیدتر کم خوابی یا بی خوابی دلیل ساز مریضی دیابت و فراموشی است، اما وضعیت خوابیدن هم می تونه نقش موثری در سلامتی داشته باشه.
وضعیتای ناجور دراز کشیدن عواقبی مثل گردن درد، سردرد، مشکل در گردش خون و تنفس رو به دنبال داره. از این رو محققان خوابیدن روی شکم، پهلو و پشت رو که می تونه سلامتی آدم رو تحت تاثیر بذاره، مورد توجه قرار دادن.
جراح ستون فقرات ارتوپد گفت: 80 درصد مردم در طول زندگی خود دچار مشکلات کمردرد می شن که وضعیت خوابیدن اونو ایجاد و یا شدید شدن می کنه. خوابیدن به پهلو می تونه گزینه خوب و بی خطری واسه مبتلایان به گردن درد یا کمر درد و هم واسه آدمایی باشه که خروپف می کنن.
این وضعیت خواب رو معمولا زنان باردار بهتر می دونن، هر چند اگه درست انجام نشه می تونه منتهی به فشرده شدن اعصاب در بازوها و پاها می شه؛ کارشناسان پیشنهاد می کنن که در خوابیدن به پهلو، پاها کمی به سمت سینه جمع شه و یه بالش بین دو پا قرار گیرد.
اگه دچار گردن درد و کمر درد اید، بهترین وضعیت خوابیدن به پشته؛ در این حالت ستون فقرات با قرار گرفتن در وضعیت طبیعی استراحت می کنه.
به گفته دکتر ملامد، در عین حال، دراز کشیدن به پشت می تونه باعث شدید شدن خروپف و آپنه خواب شه و در صورت ضرورت واسه خوابیدن در این وضعیت، واسه این که به گردن فشار وارد نشه، حتما باید از بالش ارتوپدی استفاده شه که کمی سر و گردن رو بالا نگه داره.
هرچند این حالت خواب می تونه واسه آدمایی که خروپف می کنن به درد بخور باشه، اما واسه آدمایی که گرفتار به گردن درد و پشت درد می تونه مضر باشه و مریضی اونا رو شدید شدن می کنه.

منبع :

Written by 

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *