مجموعه: زیبایی اندام

این ۱۰ عادت شبونه رو واسه کاهش وزن دنبال کنین!

 

اون چیزی که شما در انتهای روز انجام می دید، مستقیما روی وزن تون تاثیر میذاره. در واقع ساعت شبونه واسه کسائی که عادات غلط و ناسالم دارن، می تونه دلیلی واسه زیاد شدن وزن باشه.

 

در پیش گرفتن ۱۰ عادت سالم در ساعات شبونه، می تونه به کاهش وزن موثر در شما کمک کنه:

 

تلفن همراهتون رو خاموش کنین: تحقیقات نشون داده که نور منتشر شده از وسایل تکنولوژیک سطح ملاتونین رو در مغز به مقدار بسیار زیادی کم می کنه. ملاتونین هورمون تنظیم کننده خواب و بیداری در بدنه و وقتی که سطح اون کم میشه، مشکلات بی خوابی که یکی از اونا چاقیه بروز می کنه.

 

زود به خواب برید: محققان دانشگاه بریگهام یانگ نشون دادن زنائی که برنامه غذایی درست رو دنبال می کنن و تو یه ساعت مشخص به خواب می رن و از خواب بیدار می شن (حتی در تعطیلات آخر هفته)، می تونن وزن بیشتری رو از دست بدن.

 

چای بابونه بخورین: چای بابونه شامل مواد شیمیایی گیاهیه که به بهتر شدن خواب کمک می کنه. هم اینکه تحقیقات نشون داده که چای بابونه به عنوان یه عامل ضد التهابی در بدن عمل می کنه و مشکلات گوارشی و ناراحتی معده رو کم می کنه ضمن به کاهش موثر وزن کمک می کنه.

 

پروتئین بخورین: تحقیقات نوین نشون می دهد که خوردن یه اسنک کوتاه می تونه به کاهش وزن کمک کنه. محققان فهمیده ان آدمایی که ۳۰ تا ۶۰ دقیقه قبل از خواب٬ یه شیک پروتئین شامل ۱۵۰ کالری می خورند٬ جریان متابولیسمشان سریع تر شده٬ فشار خونشون پائین اومده و کارکرد سوخت و سازشان بهتر هستش.

 

یوگا انجام بدین: تحقیقات ثابت کرده که تمرین یوگا یکی از بهترین فرمای ورزشی واسه ذهن و روان شماس. طبق تحقیقات، زنان دارای اضافه وزن که قبل از خواب، یوگا رو وارد برنامه شبونه خود می کنن، به شکل زیادی تماشاگر کاهش وزن هستن.

 

دمای اتاق تون رو تنظیم کنین: تنظیم درجه گرما اتاق خواب، یکی از آسونترین راه ها واسه کوچیک کردن اندازه دور کمر است. تحقیقات نشون داده که سرمای ناچیز اتاق منتهی به کاهش وزن می شه.

 

کربوهیدرات پیچیده بخورین: مصرف کربوهیدراتای پیچیده در وعده شبونه مانند ماکارونی یا نون کامل، به شما واسه احساس سیری دراز مدت و نبود تمایل به دریافت کالری اضافه کمک می کنه.

 

بدون این دست اون دست کردن بعد از شام نخوابید: اگه پس از شام خوردن فورا به تختخواب برید، مطمئنا چاق میشین. این عادت موجب تجمع چربی در بدن می شه و سوء هاضمه بوجود میاره. پس، بهتره شام یک و نیم تا ۲ ساعت قبل از خواب میل شه.

 

کافئین مصرف نکنین: نوشیدنیای شامل کافئین کیفیت خواب رو دچار مشکل می کنن و کالری بالایی هم دارن. هم اینکه نظم بیولوژیک رو به هم می زنند و باعث اضافه وزن می شن. نوشیدن یه لیوان شیر گرم یا آب مطمئنا احساس بهتری به دنبال داره.

 

به اندازه بخوابین: یکی از مهم ترین دلیلای اضافه وزن کم خوابیه چون بر متابولیسم بدن تاثیر می گذارد و روند طبیعی اونو کاهش می دهد. اگه به اندازه کافی نخوابید، احساس گرسنگی افزایش می یابد و کورتیزول زیادتر از اندازه عادی تولید می شه. هم اینکه، خستگی به وجود اومده به وسیله استراحت کم هم مانع از جنب و جوش و ورزش می شه. پس، تلاش کنین حتما شبا ۷ تا ۸ ساعت بخوابین.

 

 

.

منبع :

Written by 

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *