: پربیننده ترین هـا

هشیار باشین، دشمنان دوست نمای رژیم گرفتن شما در همه جا هستن. در واقع پژوهشا نشون میده که اگه شما همراه کس دیگه ای غذا بخورین، به طور میانگین ۳۳ درصد بیشتر غذا مصرف می کنین. در ادامه به شما میگیم که چگونگی از لذت مصاحبت بقیه برخودار شید، بدون اینکه کالری اضافی دریافت کنین.

همسرتون

با در نظر گرفتن دلیلی که محققان اونو «محیط زندگی مشترک» می گن، در صورت چاق بودن همسرتون، شما با احتمال ۳۷ درصد بیشتر در خطر چاقی هستین. به گفته کارشناسان واسه جلوگیری از اینجور تاثیری باید همسران به همدیگه کمک کنن، و اگه یکی از اونا چاقه و قراره، وزن کم کنه، باید مواد غذایی هر کدوم شون در قفسه های جداگونه قرار داده شن، هنگام غذا خوردن همراه هم پشت میز، دیسای غذای خانوادگی رو در آشپزخانه باقی بذارین و روی میز نیارین، بذارین هر کسی سهم خودشو از اونجا برداره. اینطوری می تونین اندازه وعده غذایی تون رو کنترل کنین، و از وسوسه غذا خوردن بیشتر با پر کردن دوباره ظرف تون دور بمونین.

بچه هاتون

یه بررسی نشون داد که مادران نسبت به زنائی که بچه ندارن، تقریبا ۴۰۰ کالری بیشتر در روز غذا می خورن؛ اگه زمان میان وعده پس از مدرسه بچه ها شده، میان وعده خودتون رو ازمیان وعده اونا جدا کنین، و مثلا خودتون کمی بادام و ماست بخورین. کلا اگه چاق هستین و می خواین وزن کم کنین باید غذای تون با غذای بچه هاتون فرق داشته باشه: مثلا در حالیکه بچه ها گوشت مرغ و پاستا می خورن، شما سینه مرغ و سبزیای بخارپزشده بخورین.

دوستان نزدیک شما

پژوهشا نشون میده که اگه یکی از دوستان نزدیک تون چاق باشه، احتمال چاق شدن شما ۵۷ درصد زیاد میشه. اگه با یکی از دوستان تون قراره، در بیرون غذا بخورین، به اون بگید که رژیم غذایی دارین و می خواین غذاهای کم کالری سفارش بدین، یا وعده غذایی تون رو با اون تقسیم کنین و سالاد رو به غذای تون اضافه کنین. یه بررسی بوسیله محققان در دانشگاه ایالتی آریزونا نشون داد که بیشتر افراد در سفارش دادن غذا از دوستان شون پیروی می کنن. یعنی اگه شما رهبری رو به دست بگیرین و غذاهای سالم و کم کالری سفارش بدین، دوست تون هم به احتمال زیاد از شما پیروی می کنه.

همکاران تون

غذاخوردن خارج از اداره به همراه همکاران ممکنه مورد پسند باشه، اما ممکنه مانع از موفقیت رژیم غذایی شما شه. یه بررسی دانشگاه ایالتی جورجیا نشون داد که اگه شما با گروهی شامل هفت نفر یا بیشتر غذا بخورین، ممکنه تا ۹۶ درصد بیشتر از شرایط عادی کالری دریافت کنین. بهترین روش مقابله در اینجور مواردی طراحی راهبردیه. قبلا منوی رستوران رو بخونین. و وقتی پیشخدمت به پیشتون اومد، غذایی سالم و کم کالری مثلا ماهی آزاد بخارپزشده یا سرخ شده با روغن سبک هم اینکه مقدار زیادی سبزیجات و کمی سس سفارش بدین.

منبع: پرسیار

.

منبع :

Written by 

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *