: این ۶ خوراکی چین و چروک رو کم می کنه !

:  

 

تا امروز از اجناس بهداشتی و آرایشی مختلفی استفاده کردین اما هیچکدام نتیجه مطلوبتان رو ایجاد نکرده ان. بااینکه کرمای موضعی می تونن تغییرات خوبی در کیفیت پوست بسازن اما یه رژیم غذایی متوازن کمک می کنه که موادمغذی حتما جذب بدن شن.  متخصصین باور دارن که هیچ چیز واسه داشتن پوستی سرحال و جوون بهتر از رعایت یه رژیم غذایی مخصوص نیس که در اون از موادغذایی استفاده می شه که بالاترین اندازه ویتامینای ضدپیری رو دارن. اما شاید فکر کنین که بهتره با خوردن چند قرص ویتامین در روز کار خود رو ساده تر کنین. اما بهتره بدونین که موادغذایی بهترین راه واسه برآوردن نیازای بدنتونه. به کار گیری موادغذایی نه فقط انتخاب خوشمزه تریه، بلکه مکملای غذایی همه ویتامینا و موادمغذی موجود در اجناس طبیعی رو ندارن. در این مقاله کمکتون می کنیم بفهمین چیجوری با رژیم غداییتان، توانایی بدن خود واسه مقابله با چین و چروک رو بالا ببرین.

تمشک

با آنتی اکسیدانای موجود در تمشک، از تخریب سلولی به وجود اومده به وسیله بالا رفتن سن جلوگیری کنین. آنتی اکسیدانا با رادیکالای آزاد مقابله می کنن تا از پوست شما در مقابل مهاجمین محیطی مراقبت کنن. مصرف موادغذایی که پر از آنتی اکسیدان باشه، یکی از آسونترین ، طبیعی ترین کارایی است که واسه تقویت سلامت و زیبایی خود می تونین انجام بدین. پس از این به بعد در سیریال صبحونه خود یه مشت تمشک بریزین.

شیرکاکائو

با نوشیدن شیرکاکائو پر از فلاوونوئید، سلامت پوستتون رو پیشرفت بخشید. تو یه تحقیق جدید که در اون از زنان خواسته شده بود طی ۱۲ هفته به طور مرتب از نوشیدنی شیرکاکائو استفاده کنن، مشخص کرد که جریان خون در بافتای پوستی این افراد زیاد شده و همین مسئله موجب آ ب رسانی بهتر پوست اونا و کاهش سختی و پوسته پوسته شدن اون شد.

کیوی و توت فرنگی

با خوردن توت فرنگی و کیوی که پر از ویتامین C هستن، از بروز چین و چروک جلوگیری کرده و کلاژن پوستتون رو تقویت کنین.  ویتامین C فقط واسه سرماخوردگی خوب نیس! تو یه تحقیق مشخص شد که موادغذایی پر از ویتامین C با کاهش چین و چروک و خشکی پوست همراه س. ویتامین C هم اینکه التهاب پوست رو از بین برده و به کاهش پف زیر چشم ها کمک می کنه. از اونجا که کیوی یکی دیگه از منابع آنتی اکسیدانهه، می تونه رادیکالای آزاد که موجب التهاب، آسیب رسیدن به سلولا، سرطان و مریضیای قلبی می شه رو خنثی کنه.

صدف

این موجودات کوچیک پر از زینک هستن که یکی از مواد مهم در بازسازی پوست و ساخت کلاژن هستش. زینک خواص آنتی اکسیدانه هم داره و نشون داده که ماده غذایی حافظ سلولا هستش. زینک به حفظ استواری ناخن ها و سلامت موها کمک کرده و از چشما در مقابل مشکلات بینایی مخافظت می کنه. اما اگه از صدف خوشتون نمیاد مجبور نیستین بخورین. زینک درگوشت قرمز، مرغ، حبوبات، آجیل، بعضی غذاهای دریایی، غلات کامل، سیریالای صبحونه و اجناس لبنی هم پیدا میشه.

رب گوجه فرنگی

با خوردن گوجه فرنگی که پر از لیکوپنه، از پوستتون در برابر آسیبای خورشید مراقبت کنین. تحقیقات نشون داده که مصرف روزانه لیکوپن به شکل رب گوجه فرنگی باعث می شه کمتر دچار آفتاب سوختگی شید. و پختن گوجه فرنگی جذب لیکوپن رو بالا می بره. موادغذایی دیگری که همین کار رو انجام میدن، سیب زمینی شیرین، اسفناچ، انبه، هندوانه و طالبی هستش. اینا هم مثل گوجه فرنگی شامل کاروتینوئید هستن که از بروز آفتاب سوختگی جلوگیری می کنن.

ماهی سالمون

با اضافه کردن ماهی سالمون پر از اسیدچرب امگا۳ به رژیم غذایی خود، پوستتون رو صاف و بدون چین و چروک نگه دارین. سالمون چربیای موجود در پوستتون رو دوباره پر کرده و این باعث می شه پوستتون قابل انعطاف و مرطوب بمونه. اسیدهای چرب امگا۳ التهاب در سطح سلولی که می تونه موجب خشکی، پوسته پوسته شدن، قرمزی و جوش و جوش پوست شه رو هم نابود می کنه. منابع خوب دیگه از اسیدهای چرب امگا۳ واسه آنهاییکه ماهی دوست ندارن، بذر کتون و گردو هستش./مردمون

.

منبع :

Written by 

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *