مجموعه: تغذیه سالم

مصرف آووکادو جلوگیری کننده از بیماریای قلبی است

 

با اینکه دوری از مصرف غذاهای پرکالری یه حرکت کلیدی واسه کمک به رسیدن به اهداف کاهش وزن است، اما مراقب باشین؛ چون بعضی مواد غذایی با اینکه کالری بالایی دارن، مصرف اونا واسه شما لازمه.

 

مصرف بعضی از شکلای جور واجور غذایی پرکالری نه فقط شما رو چاق نمی کنه بلکه راهی واسه جلوگیری از دچار شدن به شرایط خطرناک پزشکیه:

 

آووکادو: پر از چربیای غیر اشباع، آنتی اکسیدان ها و بتاکاروتنه و مصرف اون به بهتر شدن وضعیت حافظه کمک می کنه، کلسترول ال دی ال رو کم می کنه و باعث افزایش سطح کلسترول خوب یا همون اچ دی ال می شه. مصرف آووکادو جلوگیری کننده از بیماریای قلبیه. از اونجا که یه عدد آووکادو شامل ۳۰ گرم چربی و ۳۲۲ کالریه، هر روز می تونین یک و نیم عدد از این میوه استفاده کنین.

 

لاغری با غذاهای کم حجم و پرکالری

 

آجیل و دانه ها: شکلای جور واجور آجیل پر از چربیای به درد بخور، فیبر، ویتامین ای، منیزیم، روی، فولات و پتاسیم هستن. البته باید حواستون باشه که در مصرف مغزهای خوراکی نباید زیاده روی کنین. بادام و پسته بیشترین اندازه کالری رو ارائه می کنن. مصرف حدود ۲۳ عدد بادام یا ۴۹ عدد پسته برابر دریافت ۱۶۰ کالریه. با تقسیم بندی مناسب و رعایت میونه روی در مصرف می تونین اهداف کاهش وزن خود رو با کمک مغزهای خوراکی محقق کنین و به حفظ سلامت کلی بدن کمک کنین.

 

روغن زیتون: یه بخش اصلی از رژیم غذایی مدیترانه ای است و مصرف اون مستقیما با کم شدن خطر دچار شدن به بیماریای قلبی و بعضی سرطانا رابطه داره. روغن زیتون خاصیت ضد التهابی داره و مصرف اون واسه حفظ سلامت استخون ها هم خوبه. یه قاشق غذاخوری روغن زیتون حدود ۱۲۰ کالری داره، از این رو، بهتره از اون به عنوان چاشنی سالاد و واسه طبخ و پز سبزیجات استفاده شه. به کار گیری روغن زیتون به همراه حمص به عنوان یه میان وعده سالم که خوب احساس سیری رو در آدم بوجود میاره هم واسه کاهش وزن بسیار پیشنهاد شده.

 

سیب زمینی پر از آهن، پتاسیم و فیبره

 

سیب زمینی: شاید به دلیل وجود کربوهیدرات، سیب زمینی معروفیت چندانی در بین مواد غذایی نداشته باشه اما یادتون نره که این ماده غذایی پر از آهن، پتاسیم و فیبره. یه سیب زمینی متوسط همراه با پوست ۱۶۱ کالری داره. سیب زمینی رو به همراه کره، نیر، خامه ترش یا بیکن مصرف نکنین. نوع پخته شدن اون همراه با کمی نمک و روغن زیتون، یکی از سالم ترین وعده های غذاییه.

 

کره بادام زمینی: کره بادام زمینی در هر قاشق غذا خوری تقریبا ۹۴ کالری داره. ۴ گرم پروتئین، ۸ گرم چربی، و ۳ گرم کربوهیدرات. کره بادام زمینی رو می تونین خیلی راحت با غذاها مخلوط کنین. این کره رو می تونین در نوعای جورواجور جفت و جور کنین مثلا یه جور که در تیکهای بادام زمینی هم هست و یا یه جور که کامل مخلوط شده. کره بادام زمینی که طبیعی باشه نشونه اش اینه: وقتی در قوطی اونو باز میکنین روغن باید بالایش جمع شده باشه و واسه استفاده چاره ای ندارین اول اونو هم بزنین. هم اینکه کره بادام زمینی طبیعی رو باید در یخچال نگهداری کنین.

 

تخم مرغ: یه تخم مرغ معمولی دارای ۷۰ کالریه. ۵ گرم چربی، ۶ گرم پروتئین و مقداری کربوهیدرات. پروتئین موجود در تخم مرغ واسه ساخت عضله به بدن کمک می کنه، چربی موجود در تخم مرغ منبع خیلی از انرژی رو واسه بدن محیا می کنه و هم اینکه اندازه تستوسترون رو زیاد می کنه. تخم مرغ شامل سطوح بالایی از اسیدهای چرب امگا ۳ه که به انعطاف مفاصل و سلامت سلولهای بدن کمک می کنه. یه عنصر به نام کولین هم هست که در زرده تخم مرغ پیدا می شه. کولین باعث کاهش ساخت چربی در قلب می شه و به بازسازی سلولا کمک می کنه. هم اینکه مشخص شده روی خلق و خو هم تاثیر داره.

 

.

منبع :

Written by 

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *