واسه جلوگیری از این روند ورود مواد سمی به داخل بدن در این مقاله 5 نمونه از ناسالم ترین این مواد غذایی عنوان شده که تاکید می شه از همین امروز اونا رو ترک کنین.

بیشتر ما در تموم روز تلاش می کنیم در رژیم غذایی خود تعادل رو رعایت کنیم اما اگه این رژیم غذایی متعادل شامل غذاهای جور واجور فرآوری شده تصفیه شده و شامل قند فراوون باشن بازم رعایت تعادل کافی و موثر هستش؟

این نوع از خوردنیا در واقع مواد سمی رو کم کم وارد بدن شما می کنن. اگه رژیم غذایی شما شامل مقادیری از فست فودها، مرغ سرخ کرده، شکلات و تنقلات بسته بندی و صنعتی باشه در راه چاقی یا دچار شدن به مریضی قلبی قرار گرفتین.

این خوردنیا عبارتند از:

 
1- سودا
شاید تا الان درباره این نوشیدنی مطالب زیادی مطرح نشده. سودا شامل ماده نگهدارنده ای موسوم به سدیم بنزوئاته که در نوشابه های بدون گاز پیدا میشه و یه عامل محرک بسیار قوی در بروز آلرژیا، آسم و اگزما هستش. اسید فسفریک هم که طعم تند و تیز مطلوبی سودا میده موجب پوکی استخون و پوسیدگی دندانه ها می شه. بعضی کارشناسان ادعا می کنن آسیبی که از این اسید به استخونا وارد می شه شدیدتر از اسید باتریه. این اسید کلسیم و بقیه املاح معدنی رو از بدن دفع می کنه و به استخونا و دندونا آسیب جدی وارد می کنه.

اسید فسفریک هم اینکه در بروز مشکلات کلیوی نقش داره. هم اینکه بیشتر سوداها شامل غلظت بالایی از شیرین کننده های قندی هستن که به نوبه خود خطر بروز سندرم متابولیک، چاقی، دیابت و امراض قلبی رو شدید شدن می کنه.
 
2- غذاهای سرخ کرده
تا الان آزمایشات زیادی به خاطر بررسی تاثیر مصرف غذاهای سرخ کرده روی سلامتی انجام گرفتن. در تحقیقات جور واجور از سراسر جهان رابطه بین مصرف این نوع غذاها مخصوصا گوشت سرخ شده با دچار شدن به سرطان ها شناسایی شده. یه مطالعه گذشته نشون داده که مصرف گوشت سرخ شده خطر دچار شدن به سرطان مثانه رو تا دو برابر زیاد می کنه.
 
3- فست فود
فست فودها در واقع شامل مقدار بسیار ناچیزی غذای واقعی هستن. غذا باید بدن رو تغذیه کنه در حالی که فست فودها به جز خورده شدن خاصیت دیگری ندارن و بدون مواد و املاح لازم واسه بدن هستن. هم اینکه فست فودها شامل مقادیر زیادی چربی، کالری و نمک هستن که همه اونا به بدن آسیب می رسونن. این غذاها فقط مانع از رسیدن ریزمغذیای نیاز به بدن می شن.
 
4- مواد خوراکی شامل آرد سفید و تصفیه شده
بیشتر ما با وجودی که میدونیم باید از غلات سبوس دار استفاده کنیم اما بازم همبرگر، پاستا و نون و شیرینی جفت و جور شده از آرد سفید مصرف می کنیم. آرد سفید یکی از خطرناکترین غذاهای فرآوری شده در نسل ما هستش. وقتی گندم فرآوری می شه بیشتر فیبر املاح معدنی و ریزمغذیای لازم خود رو از دست میده.

مصرف آرد سفید و تصفیه شده موجب آزادسازی سریع انسولین شده و بار زیادی رو بر غده پانکراس یا لوزالمعده که وظیفه ترشح انسولین رو برعهده داره، وارد می کنه. هم اینکه در طول روند فرآوری مواد شیمیایی به اون اضافه می شه که شک نداشته باشین واسه بدن مضره و در آخر منتهی به بروز دیابت نوع دوم می شه.
 
5- اجناس تنوری

بیشتر مواد غذایی که به روش صنعتی تنوری و آماده می شن به همون اندازه 4 خوردنی اشاره شده خطرناک هستن چون بیشتر دارای همون مواد سمی و ضرر دارن. بیشتر غذاهای تنوری با آرد سفید جفت و جور می شن و هم اینکه شامل مقادیر زیادی قند هستن. کارشناسان فکر می کنن که قند از هر یک جور که باشه واسه بدن سمه.
با بیان مضرات و خطرات مصرف این غذاها، بازم انتخاب با خود شما هستش بازم راضی میشین به دست خود مواد سمی رو وارد بدنتون کنین؟

همیشه این شعار رو یادتون باشه که خوب بخورین، خوب زندگی کنین.

khabareno.com

جمع آوری سلامت اکاایران

Written by 

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *